FACEBOOK MAINONTA2018-09-25T23:21:16+00:00

Facebook mainostyypit

Kuvakoot, tekstin rajat, kaikki mitä sinun tarvitsee tietää

Facebook kertoo lukemattomia erilaisia Facebook-mainosten kohdistusvaihtoehtoja, jotka ovat käytettävissäsi, kun asetat mainoksesi. Kun valitset yleisötavoitesi, seuraava vaihe on luoda mainosluettelo. Mitä vaihtoehtoja? Tässä on luettelo:

Yksittäiset videomainokset

Videomainokset suoriutuvat Facebookissa parhaiten, ne kiehtovat ja erottuvat uutisvirran tungoksesta.

  • Videotyypit:
    • 9:16 – 16: 9 suhde
    • 9:16 (pystysuuntainen) – 1: 1 (neliö) -suhde, jota suosittelemme.
    • Suositeltu tarkkuus – käytä käytettävissä olevaa maksimaalista resoluutiota, joka täyttää tiedostokokorajat (alla)
    • Vähintään 600 x 600 pikseliä
    • Suurin tiedostokoko: 4 Gt
    • Min. Pituus – 1 sek
    • Suurin pituus – 240 min
    • Videokuvaukset – valinnainen, mutta erittäin suositeltava. Käytä .srt-tiedostoja, kun lataat videota.
    • Videon ääni – valinnainen, mutta erittäin suositeltava.
  • Kohdeyleisö – valinnainen
  • Tekstin tiedot:
    • Teksti: 125 merkkiä
    • Otsikko: 25 merkkiä
    • Linkin kuvaus: 30 merkkiä
  • Tuetut tavoitteet (lisätietoja Facebookista).
    • Saavuttavuus
    • Brändi
    • liikenne
    • Sitouttaminen
    • Sivuston tykkäykset
    • Tapahtumaviestit
    • Mobiili sovelluksen lataus
    • Liidit
    • Videonäkymät
    • viestit
  • Tuetut sijoittelut
    • Facebook-syöte
    • Facebook artikkelit
    • Facebook-in-stream-video
    • Facebook ehdotettu video
    • Facebook Marketplace
    • Yleisöverkosto
  • Pro Vinkkejä
    • Videosi ensimmäiset kolme sekuntia ovat tärkeitä, jotta käyttäjät jatkavat sisällön katsomista ja myös sitoutuvat sisältöön.
    • Videotuotanto voi kuulostaa vaikealta, mutta älä anna sen estää sinua! On olemassa verkkosivustoja ja sovelluksia, jotka helpottavat tekemistä. Tässä on hyödyllinen Facebook-artikkeli, jossa on vinkkejä ja sovelluksia, joiden avulla voit luoda houkuttelevia videomainoksia.

Yksittäiset kuvamainokset

Yhden kuvan mainokset ovat yleisimpiä mainostyyppejä, joita näet Facebookissa. Ne ovat helpoin luoda ja usein erittäin tehokkaita. Nämä mainokset voivat olla joko sivunäytteitä (ei otsikkoa tai linkkiä kuvan alapuolella) tai linkin viestejä (otsikon, linkin ja toiminnon välityksellä -painikkeen alla). Linkkimuodossa käytettäessä koko kuva linkittää aloitussivulle, kun sitä napsautetaan. Kun linkkiä ei käytetä, kuva avautuu koko näytöllä napsauttamalla.

  • Tiedot ilman yhteyttä:
    • Kuvasuhde: 9:16 – 16: 9
    • Vähintään 600 x 600 pikseliä
    • Käytä jpg- tai png-tiedostotyyppiä
    • Suurin tiedostoko: 30MB
    • Käytä kuvia, joissa on vähemmän kuin 20% tekstiä, jotta ne menevät tarkistuksesta läpi.
    • Teksti: 125 merkkiä
  • Ominaisuudet Linkillä:
    • 1200 x 628 x suositeltu kuvakoko
    • Teksti: 125 merkkiä
    • Otsikko: 25 merkkiä
      • Huomaa: tämä on rajattu eri tavoin työpöydälle ja mobiililaitteille,
    • Linkin kuvaus: 30 merkkiä
      • Huomaa: tämä ei välttämättä näy mobiilimainoksissa riippuen otsikkotestin pituudesta.

Kokoelma mainokset

Pikakauppa

Mallin käyttökohteita:

  • Käytä tätä, jos sinulla on luettelo, jossa on vähintään neljä tuotetta.
  • Käytä tätä, jos haluat näyttää tuotteet ruudukossa, jotta ihmiset voivat selata niitä yhdessä paikassa.
  • Käytä tätä, jos sinulla on yksi esiteltävä päävideo tai -kuva, jonka jälkeen näytetään muita liittyviä tuotteita.
  • Käytä tätä, jos haluat lähettää ihmiset sivustoosi tai sovellukseesi ostamaan.
  • Käytä tätä, jos haluat järjestää tuotteita luettelostasi dynaamisella tavalla sopiviin ryhmiin, kuten Suosittelemme tai Katsotuimmat.

Paras vaihtoehto jos sinulla on laadukkaita kuvia tai videoita, jotka esittelevät tarjontaasi.

Karuselli mainokset

Karusellimuodossa voit näyttää jopa kymmenen kuvaa tai videota yhdessä mainoksessa. Jokaisella niistä on oma linkkinsä. Kun mainoksessa on enemmän tilaa luovalle sisällölle, voit esitellä eri tuotteita, näyttää tiettyjä tietoja yhdestä tuotteesta, palvelusta tai kampanjasta tai kertoa brändistäsi tarinan, joka kehittyy karusellikorttien edetessä. Kaikki yritykset voivat käyttää tätä mainosmuotoa ja saavuttaa laajan joukon mainostustavoitteita.

Facebook-mainonta

Säästä 1kk mainoskulut

Kirjoita sähköpostisi ja lunasta tarjous!
Lähetä mainoshyvityksesi tästä!
Tarjous koskee uusia asiakkaita.
close-link